به دنبال پیام های ضمیر ناخود آگاه (subliminal messages)

جست و جو به دنبال پیام های ضمیرناخود آگاه (subliminal message) در آن چه که هر روز می بینیم و می شنویم.با این باور که بر تفکر ما تاثیر گذارند.

به دنبال پیام های ضمیر ناخود آگاه (subliminal messages)

جست و جو به دنبال پیام های ضمیرناخود آگاه (subliminal message) در آن چه که هر روز می بینیم و می شنویم.با این باور که بر تفکر ما تاثیر گذارند.

هتل ترانسیلوانیا2012-جن آبی یا آیواس

سلام.

هرچند می دونم برای پرداختن به هتل ترانسیلوانیا2012 خیلی دیر شده و تا الآن سه نسخه از اون تولید شده اما باز هم خالی از لطف نیست اگه یه نگاه بهش بندازیم.

در حال حاضر دارم روش کار می کنم و کم کم مطالبی که به دست میارم رو اینجا می ذارم.


برای شروع نیاز به یه مقدمه چینی دارم.


یه این عکس نگاه کنید:

وقتی بعد از 10 ثانیه به قسمت سفید نگاه می کنید تصویر یک انسان رو می بینید.

اما چرا؟

این تصویر یک عکس نگاتیو شده هست و ذهن شما تلاش می کنه تصویر مکمل اون رو حدث بزنه. البته از طرفی تاثیر 10 ثانیه زول زدن به عکس رو نباید روی چشم ها نادیده گرفت که سلول های بینایی هم تحریک بیشتری میشن.


حالا

من این تصویر رو از اینترنت برداشتم و اصلا به عکس اصلی قبل از نگاتیو شدن دسترسی ندارم. اما

اگه ما بخوایم این تصیور رو به شکل اصلیش برگردونیم یا به اصطلاح دوباره نگاتیوش کنیم به این عکس زیر میرسیم:


در واقع عکسی که شما بعد از 10 ثانیه نگاه کردن به چشمتون میومد همین تصویر اصلی و رنگی بود که ذهنتون داشت تلاش می کرد اون رو از روی تصوری نگاتیو و سیاه شده بسازه.


در واقع ما  اگه به تصویری به اندازه کافی توجه کنیم ذهن ما اون عکس رو از جهات مختلف مورد آنالیز و بررسی قرار میده بدون این که خودمون بخوایم.


حالا که از تصویر نگاتیو به اصلی میشه رسید چرا از تصویر اصلی به نگاتیو نشه؟ یعنی چرا برعکس نشه کار کرد؟


این تصویری که اینجا می بینید مربوط به یکی از شخصیت های اصلی کارتون هتل ترانسیل وانیاست اما به این دلیل از بین همه ی فریم های فیلم این یکی رو انتخاب کردم چوه خیلی سریع از جلوی چشم رد میشه و یه مقدار هم مبهم بودن و دولایه بودن داره که همه ی این ها باعث میشه تا ذهن ما به طور ناخواسته به این تصوری عجیبی که خیلی هم سریع در کثری از ثانیه رد شد توجه کنه و اون رو ناخواسته مورد بررسی قرار بده.


خوب اول عکس اصلی:


خوب حالا اگه ما بخوایم این عکس رو نگاتیو کنیم به تصویر زیر می رسیم.

.

.

.

.

.


این تصویر به عقیده ی من (البته ممکنه نظر شما متفاوت با من باشه که طبیعیه به هر حال این یه وبلاگه نه یه دایره المعارف رسمی) شباهت زیادی با تصویر جن آبی داره که به دفعات در کارتون ها به خورد بچه ها داده شده.

این هم تصویری از جن آبی که در کارتون ها استفاده شده:


و این هم تصویر جن آبی یا آیواس که در کتاب الیستر کرولی با ذغال نقاشی شده:


در این که دو تصویر انتهایی دقیقا مثل هم هستند شکی نیست.

اما در مورد تصویر نگاتیوی که به دست آوردم نظر خود من این هست که مشابه با این دو تصویر انتهایی هستش و به جن آبی اشاره می کنه و در ذهن بچه هایی که این کارتون رو می بینند علاوه بر این که مستقیما تحت تاثیر قرار میده غیر مستقیم هم توسط تصاویری تاثیر می ذاره.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.